Alles over onze verzending
- Geplaatst op
- Door Morena van De Lappenkraam
- 0

Omdat er altijd veel te doen is over verzendkosten, bezorging en alles wat daarbij komt kijken, hebben we er een blog over geschreven. Daarin vertellen we hoe het werkt, wat er soms misgaat en wat wij doen om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Verzendkosten… we komen er niet onderuit
Verzendkosten… we kunnen er niet omheen, maar het blijft een onderwerp dat leeft. Bij ons én bij jullie.
Wekelijks krijgen we vragen of klachten over pakketjes die te laat aankomen, zoekraken of verkeerd worden bezorgd. Tijd dus voor een blog over het ‘noodzakelijke kwaad’ dat verzendkosten heet.
Hoe werkt het bij De Lappenkraam?
Als je vóór 14.00 uur bestelt, zorgen wij er meestal voor dat je bestelling dezelfde dag nog met de vervoerder meegaat (m.u.v. zaterdag en zondag; dan worden er geen pakketten opgehaald). Bestellingen na 14.00 uur worden de volgende werkdag verzendklaar gemaakt.
DPD
DPD is onze vaste vervoerder. We kiezen bewust voor DPD omdat we met een vaste chauffeur werken die elke werkdag rond 14.00 uur langskomt. Hij kent de procedure en weet wat hij moet doen, ook als we even niet aanwezig zijn.
DPD biedt twee opties:
- Standaard levering aan huis – Levertijd: 1 à 2 werkdagen | €6,95 (binnen NL)
- Levering bij een servicepunt – Levertijd: 2 tot 6 werkdagen | €4,95 (binnen NL)
PostNL
Pakketten via PostNL brengen we elke werkdag rond 16.00 uur zelf naar de plaatselijke Primera. Daarmee halen we meestal bezorging de volgende dag. Het tarief via PostNL is €7,50 (binnen NL).
Onze ervaring? PostNL is de meest betrouwbare vervoerder. Er gaan weinig dingen mis en chauffeurs leveren meestal netjes af.
TIP: Download de apps van DPD of PostNL voor realtime updates, bezorgafspraken of wijzigingen (zoals bezorging bij buren of op een veilige plek).
Zelf afhalen? Gratis!
Liever geen verzendkosten betalen? Je kunt je bestelling ook gratis afhalen:
- In onze winkel in Hilvarenbeek tijdens openingstijden
- Op woensdag op de markt in Breda (bij Dhimos)
- Op donderdag op de markt in Middelburg (bij Rob)
Let op: je bestelling moet dan wel minimaal 2 werkdagen van tevoren geplaatst zijn. Gaan we door omstandigheden niet naar de markt (vakantie, ziekte, slecht weer), dan duurt het een weekje langer.
Gratis verzending vanaf €75,-
Bij bestellingen boven de €75,- betaal je géén verzendkosten. Voor verzending naar het buitenland (België, Duitsland, Frankrijk en Spanje) gelden aangepaste tarieven. Deze kun je terugvinden op onze website.
Eén slechte bezorging = klant kwijt?
Eén slechte bezorgervaring kan al genoeg zijn om een klant te verliezen. Uit onderzoek van verzendplatform Sendcloud blijkt dat 3 op de 5 Nederlanders (60,1%) in de afgelopen drie maanden leveringsproblemen heeft gehad. Veel mensen geven een webshop daarna geen tweede kans. En dat is jammer, want zodra een pakketje bij de vervoerder is, hebben wij er helaas geen invloed meer op.
Veelvoorkomende klachten
- Pakket te laat
- Pakket blijft “hangen” in de tracking
- Pakket niet bezorgd
- Geen track & trace ontvangen
- Onvriendelijke bezorger
- Beschadigde verpakking
Wat veel mensen niet weten: als een klant contact opneemt met de vervoerder, verwijst die vrijwel altijd terug naar ons als verzender.
Wij zoeken dan voor je uit waar het pakketje is gebleven. Pas na 5 werkdagen kunnen wij een officieel onderzoek aanvragen bij de vervoerder. Zij gaan dan op zoek en houden ons op de hoogte. Hier gaan echter ook weer een paar dagen overheen.
Veelvoorkomende oorzaken:
-Verkeerd of onvolledig adres ingevuld
-Geen of foutief e-mailadres
-Pakket blijft te lang liggen bij een servicepunt (langer dan 7 dagen)
-Heel soms raakt een pakket écht kwijt
In zulke gevallen denken we graag met je mee. Als het kan sturen we je stofjes gewoon opnieuw op, want uiteindelijk is de klant bij ons nog altijd koning.
Reacties
Wees de eerste om te reageren...